Webové stránky Rödl & Partner používají technické soubory cookie a technologii sledování (tracking) bez použití souborů cookie pro účely vedení anonymních statistik o návštěvnosti. Tyto technologie nám umožňují vylepšovat naše webové stránky a kvalitu uživatelského prostředí. Máte právo odmítnout používání těchto technologií pro statistické účely. Více informací naleznete ZDE.



Změna definice nízkoemisních vozidel od 1. ledna 2026

PrintMailRate-it

​​​​​​​​​Zákon o daních z příjmů (ZDP) v § 6 odst. 6 oceňuje nepeněžní příjem zaměstnance při soukromém užívání motorového vozidla jako 0,25 % pořizovací ceny (včetně DPH) u bezemisních vozidel, 0,5 % u nízkoemisních vozidel a 1 % u všech ostatních vozidel. 


Definice nízkoemisního vozidla je obsažena v § 3 zákona o podpoře nízkoemisních vozidel (ZPNV). Od 1. ledna 2026 dochází k plánované změně této definice. Nově se za nízkoemisní vozidla budou považovat pouze vozidla kategorie M1, M2 nebo N1, jejichž provoz nemá žádné emise CO₂. Tuto podmínku splňují výhradně bateriová elektrická vozidla a vozidla s palivovým článkem.

Na tuto změnu ZPNV na poslední chvíli zareagoval i zákonodárce v oblasti ZDP. Od 1. ledna 2026 ZDP obsahuje vlastní definici nízkoemisního vozidla uvedenou v § 21b odst. 6, který ponechává původní emisní limit CO₂ ve výši do 50 g/km pro nízkoemisní vozidla. Touto novelizací nejsou vyloučeny ani plug-in hybridy a elektrická vozidla s prodlouženým dojezdem (E-REV), která nadále splňují definici nízkoemisních vozidel pro účely ZDP.

Doporučujeme ověřit údaj o hodnotě emise CO₂ uvedený ve velkém technickém průkazu.

RÁDI VÁM PORADÍME!

Kontakt

Mgr. Michal Klečka

Ing. Monika Kratochvílová
Befehle des Menübands überspringen
Zum Hauptinhalt wechseln
Deutschland Weltweit Search Menu