Webové stránky Rödl & Partner používají technické soubory cookie a technologii sledování (tracking) bez použití souborů cookie pro účely vedení anonymních statistik o návštěvnosti. Tyto technologie nám umožňují vylepšovat naše webové stránky a kvalitu uživatelského prostředí. Máte právo odmítnout používání těchto technologií pro statistické účely. Více informací naleznete ZDE.



Program COVID – Gastro – Uzavřené provozovny schválen

PrintMailRate-it

​Nový program COVID – Gastro – Uzavřené provozovny, který připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu, schválila dne 4. ledna 2021 vláda České republiky. 


Cílem tohoto programu je zmírnění negativních dopadů omezení spojených s opatřeními v boji proti pandemii nemoci COVID‑19 na podnikatelské subjekty v České republice a poskytnout finanční podporu podnikatelům, kterým bylo na základě přijatých krizových opatření přímo omezeno provozování podnikatelské činnosti, čímž došlo k poklesu tržeb a tím i likvidity. 


Podpora se v rámci aktuálně připravované 1. výzvy z programu bude poskytovat za období od 14. října 2020 do 10. ledna 2021. 


Žádosti je možné podávat od 15. ledna 2021. 


Dotace je poskytována na náklady na provoz a udržení podnikatelské činnosti, jako jsou osobní náklady, náklady na materiál, služby (včetně například leasingu), odpisy, daně a poplatky, splátky úvěru, režijní náklady apod. 


Způsobilým žadatelem je takový žadatel, který splňuje následující podmínky: 


a) je fyzickou osobou (podnikatelem), která je ke dni podání žádosti daňovým 

    1. rezidentem České republiky, nebo 
    2. nerezidentem České republiky, který předpokládá, že splní všechny podmínky pro uplatnění snížení daně za zdaňovací období roku 2020 podle § 35ba odst. 2 zákona 586/1992 Sb., o daních z příjmů, nebo je obchodní korporací, která je ke dni podání žádosti daňovým rezidentem 
    3. České republiky, nebo 
    4. jiného členského státu Evropské unie nebo Evropského hospodářského prostoru a nedosáhla většiny svých příjmů za příslušné období ze zdrojů na území České republiky 

b) vykonává podnikatelskou činnost na základě zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání v předmětech podnikání CZ-NACE 45 a 47 (maloobchod), 49 (osobní doprava lanovkou nebo vlekem) 56 (stravování), 59 (promítání filmů), 64 až 93 (vybrané činnosti vč. sportovních, zábavních a rekreačních) a 96 (osobní služby, například kadeřnické, kosmetické apod.). 


Maximální výše podpory na jednoho příjemce podpory je dána jako součin 400 Kč krát počet zaměstnanců vyjádřený jako ekvivalent plných pracovních úvazků (FTE) a/nebo spolupracujících osob OSVČ, krát počet uznaných dní, po které bylo provozování podnikatelské činnosti omezeno.

 

Pokud například o dotaci požádá maloobchodní řetězec s 5 prodejnami, na každé s 10 zaměstnanci na hlavní pracovní poměr, dostane provozovatel 20 tisíc korun za den za všechny provozovny, tedy 600 tisíc korun za měsíc. Za období uzavření – tedy za 58 dnů – je to celkem 1 160 tisíc korun. 


Do výpočtu se nezahrnují zaměstnanci v sektorech, které byly již podpořeny v programech COVID – Kultura, COVID – Ubytování a COVID – Sport. Souběh čerpání hmotné podpory programu je slučitelný s čerpáním podpory v programu ANTIVIRUS. 


Pro úplnost dodáváme, že základní podpůrné programy pro podnikatele nezávisle na oboru podnikání v souvislosti s pandemií koronaviru tak v současné době jsou: 

  • ANTIVIRUS 
  • KOMPENZAČNÍ BONUS MINISTERSTVA FINANCÍ 


Dále je otevřen program: 

  • COVID – NÁJEMNÉ výzva 2, která se uzavírá dne 21. ledna 2021, ale v přípravě je již otevření
  • COVID – NÁJEMNÉ výzva 3 


Rádi Vám budeme ohledně programu COVID – Gastro – Uzavřené provozovny nápomocni. 


V případě zájmu o nový program Vám oddělení Rödl & Partner Optimus pomůže s podáním žádosti, poradí s výpočtem ekvivalentu plných pracovních úvazků a se zatříděním předmětu vašeho podnikání do CZ NACE. 


Dále posoudí, zda splňujete podmínku, že Vaše společnost není v ekonomických obtížích. 


Naši odborníci mohou rovněž prověřit Vámi doposud čerpanou veřejnou podporu a porovnat ji s limitem dle bodu 3.1 dočasného rámce Evropské komise na jednoho příjemce podpory (podnik).

Kontakt

Contact Person Picture

Ing. David Rys

předseda představenstva   Rödl & Partner Optimus Consult a.s.

Associate Partner

+420 236 163 111

Poslat e-mail

Contact Person Picture

Ing. Petr Andrle

projektový manažer, podnikový poradce

Senior Associate

+420 734 201 097

Poslat e-mail

Skip Ribbon Commands
Skip to main content
Deutschland Weltweit Search Menu