Webové stránky Rödl & Partner používají technické soubory cookie a technologii sledování (tracking) bez použití souborů cookie pro účely vedení anonymních statistik o návštěvnosti. Tyto technologie nám umožňují vylepšovat naše webové stránky a kvalitu uživatelského prostředí. Máte právo odmítnout používání těchto technologií pro statistické účely. Více informací naleznete ZDE.



Problematika využití dodacích doložek (INCOTERMS®) ve smlouvách včetně daňových souvislostí

PrintMailRate-it
Typ akce Setkání u kulatého stolu | Webinář
Termín 18. května 2022
Město Praha
Země Česká republika
Pořadatel

​Rödl & Partner Praha

Celková délka trvání 4
Časový plán 8:30–12:45 (prezence od 9:00)
Program

Akce je určena pro  vedoucí pracovníky firem zabývajících se dovozem a vývozem zboží, a to jak z pohledu prodávajících a kupujících, tak i z pohledu dopravců či zasilatelů a jejich zákazníků.


Cílem setkání je pochopit způsob a smysl využití dodacích doložek (výkladových pravidel jako Incoterms® apod.) a dopady jejich využití ve smlouvách týkajících se obchodu se zbožím (kupních, zasilatelských, přepravních apod.), a to ve vzájemných souvislostech z právního a daňového pohledu. Cílem je dále také odstranit časté, v praxi panující, fámy a nesprávné informace ohledně dopadů využití dodacích doložek, jak do práv a povinností smluvních stran, tak pokud se týká daňových dopadů jejich využití.

Na akci bude z právního pohledu rozebrána právní povaha dodacích doložek (výkladových pravidel jako Incoterms®, případně Combiterms apod.), způsob jejich správného začlenění do smlouvy, vysvětlení, jaké otázky nejčastěji používané soubory doložek mohou řešit a jaké již ne a je třeba je tedy řešit ve smlouvě zvlášť, stejně jako jejich vztah zvlášť ke smlouvě kupní, smlouvě o přepravě a smlouvě zasilatelské. 

Následně bude navázáno vysvětlením daňových souvislostí zejména s ohledem na přechod práva nakládat se zbožím jako vlastník ve smyslu DPH. 

Závěrem budou shrnuty vzájemné dopady a propojení mezi jejich využitím z právního i daňového pohledu (zejména dopady do otázek DPH, s ohledem na problematiku přechodu rizika dle používaného souboru dodacích doložek).

​Časový harmonogram​
​09:00–09:30 h
​prezence hostů | čas na kávu 
​09:30–10:45 h
​I. blok | Alice Kubová Bártková
​10:45–11:00 h
​přestávka | čas na kávu
​11:00–12:00 h
​II. blok | Milan Mareš
​12:00–12:15 h 
​přestávka | čas na kávu
​12:15–12:45 h
​závěr | Milan Mareš, Alice Kubová Bártková


Přednášející
JUDr. Alice Kubová Bártková, M.E.S.
advokátka, Associate Partner, Rödl & Partner

Ing. Milan Mareš
daňový poradce, Associate Partner, Rödl & Partner
Organizace event tým Rödl & Partner
+420 236 163 111
seminar@roedl.com
Účastnický poplatek pro klienty Rödl & Partner bez poplatku | pro ostatní účastníky poplatek ve výši 500 Kč

Kontakt

Contact Person Picture

Ing. Jana Švédová

PR Manager

+420 236 163 111

Poslat e-mail

Befehle des Menübands überspringen
Zum Hauptinhalt wechseln
Deutschland Weltweit Search Menu