Webové stránky RÖDL používají technické soubory cookie a technologii sledování (tracking) bez použití souborů cookie pro účely vedení anonymních statistik o návštěvnosti. Tyto technologie nám umožňují vylepšovat naše webové stránky a kvalitu uživatelského prostředí. Máte právo odmítnout používání těchto technologií pro statistické účely. Více informací naleznete ZDE.



Minimální mzda v roce 2027 vzroste na 24 900 Kč

​​Z parametrů schválených vládou 7. září 2026 vyplývá, že minimální mzda pro rok 2027 bude činit 24 900 Kč.


Tato částka má významné dopady i v oblasti daní z příjmů. Především určí maximální výši slevy za umístění dítěte (takzvaného školkovného), kterou bude možné za zdaňovací období roku 2027 opět uplatnit na jedno vyživované dítě.

Výše minimální mzdy dále ovlivní:
  • hranici pro osvobození důchodů od daně z příjmů,
  • minimální příjem potřebný pro vznik nároku na daňový bonus,
  • definici kvalifikovaného zaměstnance pro účely kvalifikovaných zaměstnaneckých opcí.
Mimo daňovou oblast bude minimální mzda nadále určovat také minimální vyměřovací základ pro zdravotní pojištění.​​

Kontakt

Ing. Miroslav Holoubek
Befehle des Menübands überspringen
Zum Hauptinhalt wechseln
Deutschland Weltweit Search Menu