Webové stránky Rödl & Partner používají technické soubory cookie a technologii sledování (tracking) bez použití souborů cookie pro účely vedení anonymních statistik o návštěvnosti. Tyto technologie nám umožňují vylepšovat naše webové stránky a kvalitu uživatelského prostředí. Máte právo odmítnout používání těchto technologií pro statistické účely. Více informací naleznete ZDE.



Blíží se nová úprava zasílání obchodních sdělení

PrintMailRate-it

​​​​​​​Aktuálně probíhá finální schvalování zcela nového zákona o digitální ekonomice, který reaguje zejména na novou evropskou legislativu v oblasti digitálních služeb. Součástí nového zákona přitom bude i nová právní úprava zasílání obchodních sdělení, která oproti dosavadní úpravě přinese ř​adu významných změn. 


Pavel Koukal 
Rödl & Partner Praha

Za obchodní sdělení budou považovány všechny formy sdělení, včetně reklamy a vybízení k návštěvě internetových stránek, které jsou určeny k přímé nebo nepřímé podpoře zboží, služeb anebo pověsti podnikatele.

Zasílání obchodních sdělení uživatelům elektronické pošty bude zásadně možné pouze na základě souhlasu, který tito uživatelé předem udělí a který musí splňovat podmínky podle obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Vedle toho zůstane podnikatelům i možnost zasílat obchodní sdělení na kontakt elektronické pošty jejich zákazníků, který od nich předem získali v souvislosti s prodejem výrobku nebo služby. 

Kontaktu elektronické pošty zákazníka bude ovšem podnikatel smět využít pro šíření obchodního sdělení jen tehdy, pokud se toto týká dalšího obdobného výrobku nebo služby, které podnikatel nabízí, a současně jsou splněny tři podmínky. 

První podmínkou v tomto ohledu je, že zákazník při poskytnutí svého kontaktu pro doručování elektronické pošty proti takovému využití nevznesl námitku, ačkoli mu podnikatel umožnil tak učinit zdarma, jednoduchým a srozumitelným způsobem. Druhou podmínku představuje požadavek, že zákazník musí mít možnost kdykoliv zdarma, způsobem, který je snadno pochopitelný a dostupný, takovou námitku vznést, a to i v případě zaslání každé jednotlivé zprávy. Třetí podmínka pak stanoví časový test zákaznického vztahu, který vyžaduje, aby od zaslání posledního obchodního sdělení zákazníkovi uplynuly nejvýše dva roky. 

Nová právní úprava obchodních sdělení v zákoně o digitální ekonomice bude kromě toho obsahovat i uzavřený výčet případů, kdy naopak bude zasílání elektronické pošty za účelem šíření obchodních sdělení výslovně zakázáno. Půjde především o případy, kdy obchodní sdělení není zřetelně a jasně označeno jako obchodní sdělení, a dále pak o případy, kdy neumožňuje jednoznačně a v potřebném rozsahu identifikovat podnikatele, jehož jménem nebo na jehož účet se komunikace uskutečňuje. Třetím případem zákazu šíření obchodních sdělení bude situace, kdy je toto sdělení zasláno bez informace o možnosti uživatele nebo zákazníka přímo a účinně doručit námitku proti využití jeho kontaktu pro doručování elektronické pošty nebo odvolat jím poskytnutý souhlas se zasíláním obchodních sdělení.    

Kontakt

Contact Person Picture

JUDr. Pavel Koukal

advokát

Associate Partner

+420 236 163 710

Poslat e-mail

RÁDI VÁM PORADÍME!

Befehle des Menübands überspringen
Zum Hauptinhalt wechseln
Deutschland Weltweit Search Menu