Webové stránky Rödl & Partner používají technické soubory cookie a technologii sledování (tracking) bez použití souborů cookie pro účely vedení anonymních statistik o návštěvnosti. Tyto technologie nám umožňují vylepšovat naše webové stránky a kvalitu uživatelského prostředí. Máte právo odmítnout používání těchto technologií pro statistické účely. Více informací naleznete ZDE.



Cílený program podpory zaměstnanosti: Povodeň 2024

PrintMailRate-it

​​​​​​​​​​​​Vláda spustí program pomoci podnikatelům a firmám, kteří museli kvůli nedávným povodním přerušit výrobu a zaměstnance nechat doma na překážkách v práci. Schválila to vláda Petra Fialy na zasedání ve středu 2. října 2024. 


Ministerstvo práce a sociálních věcí spustí na pomoc zaměstnavatelům postiženým povodněmi cílený program podpory zaměstnanosti Povodeň 2024. 

Zaměstnavatelé, kteří museli kvůli povodním přerušit výrobu a nechat své zaměstnance doma na překážkách v práci, budou moci prostřednictvím místních poboček Úřadu práce požádat o finanční pomoc státu.

Technické podmínky příspěvku

Program pokryje část nákladů zaměstnavatelům v těchto případech:​

  • Přerušení práce kvůli škodám na majetku – Příspěvek se vztahuje na překážku v práci na straně zaměstnavatele [§ 207 písm. b) zákoníku práce]. Zaměstnanci mají v tomto případě nárok na náhradu mzdy nebo platu nejméně ve výši 60 % jejich průměrného výdělku;
  • Výpadky energie či surovin – Jde o případy, kdy zaměstnavatel nebyl přímo zasažen povodní, ale přerušil činnost kvůli výpadku dodávek energie či surovin. Jedná se o prostoj [§ 207 písm. a) zákoníku práce]. V tomto případě je zaměstnavatel povinen vyplácet náhradu mzdy nejméně ve výši 80 % jejich průměrného výdělku;
  • Příspěvek bude poskytován ve výši 50 % náhrad mezd vyplacených zaměstnavatelem za dobu, kdy zaměstnanci v důsledku povodní nemohou pracovat, a to včetně povinných odvodů. Maximální výše příspěvku činí 18 400 Kč měsíčně na jednoho zaměstnance.

Postup pro získání příspěvku:

  • ​Na základě žádosti zaměstnavatele bude uzavřena písemná dohoda mezi ÚP ČR a zaměstnavatelem, ve které budou sjednány podmínky pro poskytování příspěvku; 
  • Příspěvek za kalendářní měsíc bude poskytován ÚP ČR v co nejkratším čase na základě zaměstnavatelem předloženého vyúčtování náhrad mezd a doložení příčinné souvislosti mezi vznikem překážky v práci a povodňovou situací;
  • Období uznatelnosti nákladů počíná 5. kalendářním dnem následujícím po dni vzniku první příslušné překážky v práci v provozovně / sídle zaměstnavatele a končí 31. října 2024.

Naše podpora pro vás

Projektový tým společnosti Rödl & Partner je připraven vám pomoci s přípravou dohody s místními ÚP. Zajistíme veškerou administrativní a odbornou podporu spojenou s přípravou a projednáním této dohody.

Klademe důraz nejen na poskytování poradenských služeb na nejvyšší úrovni, ale zároveň jsme zaměřeni na dosažení reálných přínosů pro naše klienty.

Pro bližší informace o možnostech finanční podpory kontaktujte níže uvedené zástupce Rödl & Partner.

Kontakt

Contact Person Picture

Ing. David Rys

podnikový poradce

Associate Partner

+420 236 163 111

Poslat e-mail

Contact Person Picture

Mgr. Pavel Karásek

podnikový poradce

Manager

+420 606 764 497

Poslat e-mail

Contact Person Picture

Ing. Petr Andrle

podnikový poradce

Manager

+420 734 201 097

Poslat e-mail

Deutschland Weltweit Search Menu